Matematyka. Bryły obrotowe wokół nas. |
Lekcja: matematyka Klasa: III gimnazjum Temat: Bryły obrotowe wokół nas.
Autorka: Marzenna Dąbrowska
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: Uczniowie:
Cele lekcji:
Cele sformułowane w języku ucznia: Po dzisiejszej lekcji:
Nacobezu: Będziesz potrafił/a:
Przebieg lekcji (metody i aktywności): Wprowadzenie. Praca w parach: Uczniowie przypominają sobie wzory na objętość kuli, walca. Rozwiązują na białych tablicach zadania polegające na podstawieniu danych do wzorów, a następnie wyznaczam osobę do odczytania(zasada niepodnoszenia rąk), a pozostali sprawdzają wyniki. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji oraz celami sformułowanymi w języku ucznia. Podanie Nacobezu. Pytania motywujące: Jakie przedmioty mają kształt walca, kuli.
Zadanie pytania kluczowego i poszukiwanie odpowiedzi (burza mózgów).
Podział na grupy, praca w grupach- obliczanie objętości piłek do gier zespołowych( puszek):
Prezentacja „Matematyka w architekturze”- przykłady budowli o kształcie walca.
Podsumowanie - zdania podsumowujące:
Zadanie zadania domowego.
Kluczowe pytania dla uczniów: Jak zmierzyć promień kuli? Jaka jest objętość piłek do gier zespołowych?
Notatki i dodatkowe ćwiczenia: Dla uczniów, którzy wykonali poprawnie zadanie dotyczące objętości piłek, karta pracy z objętością puszek w kształcie walca
Praca domowa: Do wyboru:
Materiały i pomoce dydaktyczne: Załączniki do pracy w pracy w grupach, prezentacja multimedialna, piłki do gier zespołowych, puszki, sznurki, przybory matematyczne, kalkulatory, białe tablice:
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
|