Język angielski. Szkolne zasady. |
Przedmiot: język angielski Klasa: II a gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Dominika Wandke
Temat: Szkolne zasady.
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: Uczniowie znają: czasowniki modalne: must, mustn’t, should, shouldn’t, can, can’t, zasady konstruowania zdań z czasownikami modanymi, słownictwo związane z komputerami.
Cele lekcji:
- uczeń korzysta z poznanych wcześniej czasowników oraz słownictwa związanego z komputerami - uczeń zna czasowniki modalne - uczeń potrafi układać z rozsypanki zdania z czasownikami modalnymi - uczeń potrafi tworzyć zdania z czasownikami modalnymi - uczeń potrafi przygotować slajd do prezentacji o zasadach panujących w szkole
Cele sformułowane w języku ucznia:
- potrafię tworzyć zasady używając czasowników modalnych
Nacobezu:
- znam czasowniki modalne must, mustn’t, should, shouldn’t - znam słownictwo związane z komputerami - wiem, że po czasownikach modalnych używam czasownika w bezokoliczniku - samodzielnie tworze zasady panujące w szkole - potrafię przygotować prezentację o zasadach panujących w szkole
Przebieg lekcji:
a) uczniowie siedzą w parach przy jednym komputerze b) każda para losuje kartkę z jedną zasadą c) jedną zasadę, która nie została wylosowana, wspólnie całą kasą tłumaczymy na język angielski d) każda para tworzy w programie PowerPoint jedną stronę z wylosowana przez siebie zasadą e) uczniowie w parach, korzystając z wiedzy o czasownikach modalnych z poprzedniej lekcji oraz słowników internetowych w celu znalezienie angielskiego odpowiednika danego słowa, układają zdania o zasadach panujących w szkole oraz szukają obrazka lub animacji do stworzenia strony. f) Uczniowie zrobione strony w programie PowerPoint przesyłają na jeden komputer
10. Zadani pracy domowej – dwa zadania do wyboru spośród zadań na czasowniki modalne. 11. Wspólne obejrzenia przygotowanej prezentacji
|