Klasa: VI
Przedmiot : Język angielski
Prowadzący: Joanna Bryk
Temat:
I`m going to be famous. Zamierzam być sławny.
Kluczowe pytanie dla uczniów:
- Jak przeprowadzić rozmowę dotyczącą planów na przyszłość?
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
- uczniowie poznali gramatyczną formę going to służącą do wyrażania swoich planów na przyszłość;
- uczniowie znają nazwy zawodów, profesji.
Cele lekcji:
- nabycie swobody w umiejętności zadawania podstawowych pytań drugiej osobie,
- rozwijanie umiejętności przedstawiania podstawowych informacji dotyczących swoich planów,
- ćwiczenie umiejętności słuchania.
Cele sformułowane w języku ucznia:
- nauczysz się pytać drugą osobę o jej plany na przyszłość;
- będziesz wiedzieć jak udzielić informacji dotyczącej zamierzeń swoich i innej osoby;
- rozwiniesz umiejętność rozumienia ze słuchu;
- rozwiniesz umiejętność komunikowania się.
NaCoBezu: (co uczniowie będą potrafili po lekcji):
- będziecie potrafili mówić o swoich planach na przyszłość;
- będziecie umieli zapytać kolegę/ koleżankę o ich plany, zamierzenia;
- będziecie potrafili przeprowadzić rozmowę tak, aby pozyskać informacje dotyczące przyszłości.
Formy pracy:
- praca indywidualna;
- praca w parach.
Środki dydaktyczne:
- nagranie CD,
- magnetofon,
- podręcznik,
- kartki do ćwiczenia komunikacyjnego.
Przebieg:
- Przywitanie się i sprawdzenie listy obecności. (2 min)2.
- Warm up activity (rozgrzewka). Prezentacja pracy domowej (załącznik 1 NaCoBeZU do pracy domowej) przez grupy. Ocena koleżeńska. (10 min)
- Podanie tematu lekcji, celów oraz NaCoBeZU. (2 min)
- Listening – słuchanie. Uzupełnianie tekstu z lukami na podstawie wysłuchanego materiału. (4 min)
- Użycie going to – zdania twierdzące, przeczące i pytania. Nauczyciel wyjaśnia uczniom jak tworzyć pytania, które pozwolą na uzyskanie informacji o plany na przyszłość kolegi / koleżanki. (3 min)
- Logic puzzle – praca w parach. Uczniowie muszą rozszyfrować na podstawie podanych zdań kim dana osoba chce zostać w przyszłości. (6 min). Dla uczniów, którzy wcześniej zakończą pracę z tym ćwiczeniem zadaniem jest zapisanie do zeszytu prawdziwych zdań dotyczących planów na przyszłość osób z logic puzzle.
- Conversation – ćwiczenie komunikacyjne. Uczniowie pracują w parach. Każdy uczeń otrzymuje 2 kartki – jedna z nich zawiera rozsypani wyrazowe, z których należy ułożyć pytania, druga informacje o postaci w rolę której uczniowie będą musieli się wcielić i odpowiedzieć na pytania kolegi. Uczniowie rozmawiają nauczyciel indywidualnie udziela Informacji zwrotnej. (15 min)
- Podsumowanie lekcji – zdania podsumowujące. (3 min)
- Zakończenie zajęć.
|