Współpraca z MSCDN w Płocku.

Aktualności - Aktualności

Według dr Marzeny Żylińskiej, eksperta w dziedzinie neurodydaktyki, „dzisiejszy model szkoły mocno ogranicza aktywność uczniów. Sprowadzanie ich do roli odbiorców wiedzy niszczy motywację i czyni naukę trudnym i nieatrakcyjnym zajęciem.”

 

Dlatego we współpracy z MSCDN w Płocku przystąpiliśmy do dwuletniego programu „Włącz myślenie. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”. W pierwszym roku poznawaliśmy zasady neurodydaktyki, Teorii Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera oraz stosowania na lekcjach narzędzi TOC, jako jednej ze skutecznych metod nauczania. Nauczyciele opracowywali scenariusze, które znajdują się w bibliotece projektu, zaś w tym roku szkolnym prowadzą zajęcia otwarte z wykorzystaniem poznanych narzędzi.
Mieliśmy przyjemność gościć w kwietniu br. koordynatorkę projektu p. Małgorzatę Gasik oraz koordynatorów przedmiotów w osobach: p. Marzenna Kuć, p. Aleksandra Banach, p. Aneta Gładys na zajęciach:
-matematyki w klasie piątej u p. Marzenny Dąbrowskiej
-edukacji wczesnoszkolnej w klasie I b u p. Małgorzaty Jankowskiej
-edukacji wczesnoszkolnej w klasie II a u p. Małgorzaty Dziekańskiej
-języka angielskiego w klasie III a u p. Joanny Bryk.

Dzięki zastosowaniu narzędzi uczniowie rozumieli materiał, zamiast uczyć się go na pamięć, potrafili odnieść wiedzę zdobytą w szkole do swojego życia, rozwiązywać swoje problemy i konflikty. Lekcje, jak stwierdziły p. koordynatorki okazały się efektywne i efektowne z ciekawym połączeniem OK i TOC. Szczegółowe relacje można przeczytać na stronie projektu (http://www.toc.mscdn.pl).

Joanna Bryk
Marzenna Dąbrowska

 

 

 

 
free poker