Mistrz ortografii 2016

Aktualności - Aktualności

Jak co roku w marcu 2016 w kl. II – III zorganizowałam i przeprowadziłam szkolny konkurs ortograficzny – Mistrz ortografii 2016.

 

Opracowałam zakres obowiązującego materiału ortograficznego, który został przekazany wychowawcom. Następnie wychowawcy kl. II i III, w eliminacjach klasowych wybrali po trzy osoby z klasy II A, II B i III A, III B.
W obu etapach nauczycielem współpracującym była P. Iwona Strzałkowska – nauczyciel języka polskiego gimnazjum, która pełniła rolę nauczyciela nadzorującego przebieg konkursu oraz dokonała sprawdzenia prac z II etapu.
Konkurs obejmował materiał dotyczący znajomości pisowni wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h oraz spółgłoski miękkie i przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym 22.03.2016 wzięło udział 12 uczestników. Na tym etapie zostali wyłonieni uczniowie, którzy popełnili najmniej błędów. Oni stali się reprezentantami w dalszym etapie finałowym .
I ETAP-  22.03.2016
Lp.     Klasa    Imię i nazwisko    Liczba popełnionych błędów
1    II A    Zofia Wójcik 17
2    II A    Dominika Sumińska 4
3    II A    Paweł Trzciński 10
4    II B    Julia Żabowska 4
5    II B    Wiktoria Bogdańska 12
6    II B    Dominik Kozłowski 5
7    III A    Wiktoria Trzcińska 7
8    III A    Maciej Pikała 4
9    III A    Jakub Michalski 7
10    III B    Bartłomiej Lewandowski 3
11    III B    Julia Szemborska 5
12    III B    Damian Grotkiewicz 6

II ETAP – 31.03.2016
Lp.     Klasa    Imię i nazwisko    Liczba popełnionych błędów
1    II A    Dominika Sumińska 7
2    II B    Julia Żabowska 4
3    III A    Maciej Pikała 7
4    III B    Bartłomiej Lewandowski 6

W II etapie uczennica kl. II B  – Julia Żabowska napisała najlepiej ( popełniła cztery błędy na 69 ortogramów)  i zdobyła tytuł Mistrza ortografii 2016. W nagrodę otrzymała złoty medal i dyplom. Pozostali uczestnicy otrzymali punkty z zachowania zgodnie z WSO za udział w konkursie. Sponsorem medalu jest SKO ( drobne dochody z prac gospodarczych).
Po przeprowadzeniu konkursu mogę stwierdzić, że uczniowie  coraz sprawniej piszą pod względem ortograficznym, ale nadal jest to dla nich dość trudne, mimo, że znają zasady ortograficzne. Szczególnie dotyczy to klasy drugiej, gdyż uczniowie mieli jeszcze mało czasu na zastosowanie zasad ortograficznych w praktyce. Dopiero drugi semestr klasy drugiej i pierwszy klasy trzeciej zawiera mnóstwo ćwiczeń z zakresu ortografii, dlatego analizując sprawozdania z poprzednich lat obserwuje się, że ci sami uczniowie za rok popełniają znacznie mniej błędów.
Anna Gawińska.

 

 
free poker